Gelmiş Geçmiş En İyi 10 Animasyon Dizisi

19.12.2020
Gelmiş Geçmiş En İyi 10 Animasyon Dizisi

Uzun zamandır izlenecek animasyon dizisi arıyorsunuz ama bulamıyor musunuz, o zaman bu liste tam size göre.

10. Disenchantment – IMDB Puanı- 7.2

Disenchantment - IMDb Puanı: 7.2

Parçalanmak üzere olan Orta Çağ krallığı Dreamland’de geçiyor. Prenses Bean, evlenmek zorunda olduğu prensten ve düğünden kaçıyor, kendini saraydan çıkıp gerçek dünyaya atıyor.  Fantastik yaratıklarla dolu bu dünyada canavarlar, cinler, mitolojik yaratıklar, iblisler, troller, morslar ve birçok budala insan yer alıyor. Simpsonlar efsanesinin yaratıcısı Matt Groenling tarafından yapıldığını da zaten görseldeki çizgilerden, karakterlerin yüzünden dahi anlayabilirsiniz. Harika olmamakla beraber zaman geçirmek için de fena bir dizi değil.

9. Family Guy- IMDB Puanı- 8.2

Family Guy - IMDb Puanı: 8.2

Bu listeyi yapıp da Family Guy’ı koymamak olur mu? 20 yıllık yetişkin kere yetişkin dizi sayısız kez Emmy aldı. Başı beladan kurtulmayan bir baba, bela magneti anne, üç çocuk ve bir köpek var. Görselde gördüğünüz bebek Stewieve, dünyayı ele geçirmeye çalışan bir bebek örneğin:) Bu enteresan diziye neredeyse her bölüm çok ünlü isimler seslendirmeyle katılıyor. Amerikan toplumu eleştirileri de eline çekirdek alıp izlenesi.

8. Final Space- IMDB Puanı- 8.4

Final Space - IMDb Puanı: 8.4

Uzak bir gelecekte, insanların otobüsle uzaya tırmanabildiği zamanlarda çoook normal bir adam var; Gary. Aşık olduğu bir evren koruma ekibi üyesinin peşine hiç bulaşmaması gereken işlere bulaşıyor. Ve mecburen bir uzay aracı kullandığında, evrene büyük zararlar veriyor. Hapisini cezasını çekerken de yanına bir yoldaş buluyor. Bu sevimli yoldaşın ise şöyle miniminnoş bir gücü var: Gezegen yok etmek. Her şey böyle başlıyor…

7. The Venture Bros – IMDb Puanı: 8.5

The Venture Bros - IMDb Puanı: 8.5
Bu dizi için şöyle bir yorum var; “Lost’tan daha eğlenceli ve daha zekice kurgulanmış dizi.”. Dizi aslında yaşanmış birçok absürt olayın üstüne başlıyor. Deli doktor, maceracı adam, doktorun aptal çocukları üzerinden devam ediyor ve yer yer onları şu anki noktaya getiren absürt geçmişlerini görüyoruz. En çok yetişkine hitap eden dizilerden biri diyebilir. Tam bir ‘olmamışlık’ ve başarısızlık hikayesi karakterler açısından. Ve yorumu yapan haklı, çooook zekice.

6. Futurama – IMDb Puanı: 8.5Futurama - IMDb Puanı: 8.5

New Yorklu pizza dağıtıcısı Philip J. Fry’ın, 21. yüzyılın başlangıcından saniyeler sonra dondurulup, 3000 yılında uyanmasıyla başlayan maceralarını izliyorum. Yani adından da anlaşılacağı gibi geleceği izliyoruz. Emmy ödüllü bir dizi, çünkü gelecek tahminleri hem çok komik hem de ilginç.

5. Love, Death & Robots – IMDb Puanı: 8.6

Love, Death & Robots - IMDb Puanı: 8.6

Kısa 18 hikayeden oluşuyor. Toplamda 3 saatinizi alacak dizide bilimkurgu da, fantastik dünyanın özü de, komedi de, gerilim de var. ‘Korkunç yaratıklar, uğursuz sürprizler, kara komedi bir arada’ demiş Netflixte de. David Fincher yönetti diyelim de, siz de “animasyon hölölöhölölö” diyenlerin ağzına yapıştırırsınız bu diziyi.

4. Archer – IMDb Puanı: 8.6

Archer - IMDb Puanı: 8.6

Aslında hikayesi çok mükemmel değil ama diyalogları çok iyi ve dizi gerçekten sürükleyici. Yani taaaam bir boş zaman dizisi, ütü yapmaya yemek yemeye birebir. Karakterimiz James Bond benzeri ama onun daha ilkesiz, kadınlara fazla düşkün, hovarda olanı:) Yine de yetenekli, Brookly 9-9 dizisinin Jack Peralta’sı diyebiliriz. Olaylar da onun etrafında dolaşıyor, aksiyonlu bir animasyon izleyenler buyursun.

3. Bojack Horseman – IMDb Puanı: 8.6

Bojack Horseman - IMDb Puanı: 8.6

Tam bir yetişkin dizisi. 90’lı yıllarda çok popüler olan Bojack’in, o yıllarda çok popülerken şimdi şöhreti binmiş ve yere çakılmış zamanlarını izliyoruz. Tekrar üne kavuşmaya ve ünlü arkadaşlarıyla iletişime geçmeye çalışıyor. Müthiş eleştirel, gerçekten bu listede en çok “Okuduktan sonra hemen açıp izleyin.” diyeceğimiz dizi.

2. The Simpsons – IMDb Puanı: 8.7

The Simpsons - IMDb Puanı: 8.7

Sona geldikçe favorilerimizi görmeye başlıyoruz. 30 senelik bir diziden bahsediyoruz. Şu an izlemeye başlasanız bitirmeniz çooook çok uzun bir zamanı bulabilir. Ama dizinin güzelliği şurada, aslında herhangi bir sezonu açıp yine de keyif alabilirsiniz. Her bölüm konular değişiyor, karakterler de hep aynı yaşta aynı şekilde kalıyor. The Simpsons ailesinin baba rolünü oynayan Homer Simpson, ilkel ve salak bir adamdır. Lise aşkı Marge ile evlendikten sonra Springfield’in orta sınıf ailelerinin yaşadığı mahallesinde bir yaşam kurar. Lisa, Bart ve Maggie adında üç çocuğu olur. Çevrelerindeki onlarca insanla beraber başlarına sürekli bir şeyler geliyor. Olaylar ve kişiler üzerinden de süper gündem eleştirileri yapılıyor.

1. Rick and Morty – IMDb Puanı: 9.3

Rick and Morty - IMDb Puanı: 9.3

Demdeğişik, alkolik bir bilim insanı Profesör Rick ve torunu Morty’nin boyutlar arası tuhaf ve tehlikeli yolculuklarını konu alan dizi, gelmiş geçmiş en yüksek animasyon dizi puanını aldı. Başlığın hakkını veriyor, bir çocuğun izlediğinde herhangi bir şey anlaması imkansız. Hatta yetişkinleri de zorluyor.

YAZAR BİLGİSİ
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.